Pages

Friday, 25 October 2013

Macam mana nak download? (Part 1)



Bismillahirrahmanirrahim. Alhamdulillah, syukur ke hadrat ilahi kerana dengan izin dan limpah kurniaNya, dapat lagi kita bernafas di atas muka Bumi ni. Thank you Allah. Berbalik kepada tajuk di atas, hari ni aku nak berkongsi la serba sedikit apa yang aku tau about cara-cara nak mendownload. Ada dua downloader yang aku installkan kat dalam laptop ni which is Internet Download Manager/IDM (aku download dari internet) dan U Torrent (aku ambik dari kawan)


Disebabkan U Torrent sangatlah lembap kat laptop aku ni, aku tak pernah mendownload guna Torrent. Aku hanya guna IDM je. Kalau korang nak download IDM, boleh klik SINI Kalau korang nak download Torrent, boleh klik SINI 

Sekadar tambahan, in case IDM korang pakai ada yang dah expired (habis trial) or tak boleh guna lagi dah, korang boleh tengok tips yang blogger ni bagi which is IDM full version tanpa crack

Lagi satu, korang kena pastikan yang extension IDM ni wujud kat bahagian extension google crome. Cam ner tu?? Korang pegi kat Setting ---> Extension ---> pegi kat folder Internet Download Manager ---> cari IDMGCExt.crx ---> dragkan file IDMGCExt.crx tu ke kawasan extension google chrome tu (benda ni kena buat tau. Kalau tak buat benda ni, download takkan berlaku rasanya). Okay, selesai mukaddimah. Jom kita usha apa yang korang patut tahu pasal IDM dan Torrent ni.

MENDOWNLOAD PERLUKAN KESABARAN TERUTAMANYA ORANG YANG PAKAI WIFI STREAMYX (PAKEJ STUDENT) CAM AKU NI

Internet Downoad Manager (IDM)
Kalau korang nak download, korang google je, search for download link untuk movie-movie yang korang nak tengok. Bila sampai kat kawasan download tu, secara automatik dialog IDM ni akan muncul. Then, start dari situ, korang dah boleh la start mendownload.

Torrent
Torrent ni lagila mudah. Korang hanya perlu cari file movie yang korang nak tu dari internet. Lepas dah download tu, korang bukak file tu dan secara automatiknya Torrent akan mendownload movie yang korang idam-idamkan tu. Tapi yang aku rasa leceh pakai U Torrent ni adalah bila ada bermacam-macam file yang diletakkan dan korang kena pilih file yang paling bersesuaian dan bagus untuk didownload.


Waktu menulis entry ni, aku telah selesai mendownload Running Man Episode 168. Tapi formatnya adalah FLV...hmpph..Aku dah try cari yang HD punya tapi still tak jumpa-jumpa. Kalau sesiapa yang ada linknya, share-share lah ye. Selain itu, aku juga tengah menunggu U Torrent selesai mendownload movie 2012 Doomsday. Cite lama kan tu?? ha..ha..Yupp, cite lama, tapi aku tak pernah tengok lagi..hi..hi..Tadi kata tak pernah download pakai Torrent. he.he..walaupun aku cakap cam tu, nak la jugak merasa download guna U Torrent ni kan. Tak gitu??

More info about the two downloader, click this IDM LINK and also this U-TORRENT LINK



p/s: Rasanya link IDM ni lagi bagus, korang try lah CLICK ME 

2 comments:

  1. kebetulan,pha is baru je semalam belajar mcm mna nk download guna utorrent.. belajar sndri2 kat youtube.. hehe

    ReplyDelete
  2. saya mls mendownload sebab line ternet saya slow sangat..heeee.....

    ReplyDelete

Thank you for your feedback. Any request or inquiry, you may email me at zulfahmiazhar94@gmail.com

Regards,
Femmy