Pages

Friday, 1 November 2013

Macam mana nak download? (Part 2)




Bismillahirrahmanirrahim. Before ni, aku ada update tentang cara-cara nak mendownload kan. Kalau belum baca lagi, boleh klik SINIHari ni, aku nak sambung yang Part 2 punye. Part 2 ni lebih menjurus kepada solution terhadap problem-problem yang aku hadapi dalam part 1 yang lepas. First sekali, korang mestilah ada downloader IDM ataupun U Torrent.

U Torrent
1) Search cerita yang korang nak cari kat SINI
2) Download file Torrent
3) Menggunakan U-Torrent, add file yang korang dah download tadi.
4) Lepas dah download, kalau tak de subtitle, boleh download file subtitle kat SINI


p/s: hari tu, aku download movie 2012 pakai U Torrent ni. It took me 4 days to complete that. Maybe, the built in subtitle make my download duration become longer. Start dari hari tu, aku dah tak guna dah U Torrent. But, quality dia bagus.

Download Torrent File with IDM
1) download file Torrent yang kurang dari 1GB
2) Upload file Torrent tu kat Z Bigs ( Rujuk SINI untuk maklumat lanjut)
3) Download file Torrent yang dah diupload tu guna IDM


p/s: hari tu aku download cerita Alice in Wonderland. Subtitle kena cari. Tapi yang bestnya, tak sampai sehari pun dah complete. Quality pun bagus. I love IDM.

Download Running Man HD punyer
ha..hari tu aku ada bagitau kat korang kan yang aku tak jumpa link RM yang HD punye kan. Tapi, alhamdulillah, sekarang aku dah jumpa dah linknya
1) Korang kena jadi member forum ni dulu. Klik  SINI untuk mendaftar
2) Dekat ruangan forum-->pergi kat download link--> Klik Running Man--->cari episod yang korang nak
3) Pastu korang klik dekat link download High Quality
4) Tunggu 5 saat--> Klik Skip Ad
5) Klik Direct Download
6) Here we are RM yang HD punye

p/s: hari tu dah download ep 168 punya, tapi kualiti tak berape sangat. Lepas baca entry blogger ni (cara Download Running Man dari Kshownow), baru berjaya download ep 168 yang HD punye..

4 comments:

  1. serius sally tak reti download...yg sally reti guna realplayer @ keepvideo @ savevideo je..hikhik

    ReplyDelete
  2. pha is ada dua2.. idm ada, torrent pun ada.. tapi selalunya pakai torrent je.. kualiti okay..

    ReplyDelete
  3. Selalgu gune IDM je..lagi cepat :)

    ReplyDelete
  4. baru tau pasal kickass tu.. sebelum ni cari kat extratorrent dengan thepiratebay je...

    ReplyDelete

Thank you for your feedback. Any request or inquiry, you may email me at zulfahmiazhar94@gmail.com

Regards,
Femmy